Креактивна књига „Хајде да се играмо!“ аутора Наде Кљајић успешно је представљена ђацима ОШ „Бранко Радичевић“ увеликој сали Новосадског дечијег културног центра. Ово ново дружење са децом, је представило само још један диван допринос у низу даљег промовисања јединствене и другачије књиге намењене деци.
Шта су то ученици могли да сазнају на овој промоцији?
Креактивна књига „Хајде да се играмо!“- је састављена из два дела. Први део описује догађаје у необичној (обичној) школи, а други чини, песничку креативну везу са првим делом. Књига је оригиналан позив за сву децу, да се забаве, маштају, поиграју и неосетно нешто науче, да се подсете, да упореде, истакну, оплемене или освесте.
Књига је рефлективно настала под утицајем наставног и ваннаставног рада са ђацима у школи. Она чини да се неке, на изглед, неважне људске (међуљудске) особине побуде и учврсте у најранијем добу.
Забавну књигу сви воле и желе, јер се кроз њен другачији и интересантнији садржај деци омогућава да лако разумеју и себе и друге. Она се кроз садржај књиге, уче стрпљењу, развијајући пажњу и доследност, као и другим позитивним квалитетним особинама.
Садржај књиге у првом делу открива ток необичне (обичне) приче, које потпирују машту и наводи децу да у њој препознају себе, своје другове као и особе из свог окружења. Деца постају коаутори у књизи због реализовања предвиђених захтева тзв. „изазова“ у виду илустрација, речи или реченица.
Кроз „креактивни“ рад на овој књизи, деца ће схватити и научити да поштују свој и туђи рад, оригиналност, идеју, потребу за доказивањем, као и изазов и успех, под условом да их решавају промишљањем као и разменом мишљења са својим друговима (родитељима, наставницима,.…)
У другом делу књиге налазе се забавне, поучне и песме за размишљање. Неколико вредних и талентованих учитељица је обогатило и оплеменило неколицину од тих песама, својим илустрацијама. Што поручује читаоцу, коаутору књиге, да је корисно и пожељно сарађивати током стваралаштва и са другима, током рада или игре, али и да свако дете може да уочи лепоту у различитим илустрацијама. Наравно, у овом делу књиге, нису све песме илустроване, јер је потребно да се идеја о илустровању и даље настави.
На крају књиге, аутор захтева оцену, од деце за свој креативни рад.
Такође, важно је истаћи, да ова Креактивна књига може помоћи учитељима (или васпитачима) током реализовања часова одељењског старешине, као допуна редовној настави, раду у боравку, раду под ИОП-ом и слично.